טיפים לחסכון בכסף

תכנון הוא דרך מעולה לחסכון. אל תצאו מהבית לכיוון הסופרמרקט מבלי להכין מראש רשימה של כל הדברים שאתם זקוקים להם.  יש אנשים שאומרים לעצמם שהם יגיעו לסופרמרקט וכבר ייראו מה חסר להם לפי מה שהם רואים במדפים.

רשימת קניות פשוטה תשמור על התקציב שלכם, ותמנע מכם לקנות דברים שאתם לא צריכים. מעבר לכך שרשימת קניות היא דרך טובה להבטיח שלא תשכחו להביא הביתה את מה שבאמת חשוב. לקראת תום הקנייה, עברו על הרשימה וודאו שאכן כל מה שמופיע ברשימה נמצא בעגלה.

אל תתעצלו להשוות מחירים, ואל תתעצלו להסתכל במדפים הנמוכים, שם לרוב שוכנים מוצרים זהים, אבל זולים יותר, אשר יכולים להוות אלטרנטיבה טובה וזולה יותר. כיום ניתן למצוא מוצרים אלטרנטיביים זהים בפחות כסף. כך למשל ישנם מוצרים של הרשתות עצמן. כאשר אתם קונים למשל בסופר פארם, אתם יכולים לרכוש יותר מוצרים של לייף, וכך לחסוך. לדוגמה, אדקס פורטה של חברת דקסון תשלמו מחיר מלא, אך מוצר זהה של חברת לייף, יחסוך לכם עשרות אחוזים.

תבדקו  את המבצעים. יש מבצעים בנוסח השני בחצי המחיר, או קחו שלושה מוצרים ב 16 שקלים. עשו את החישוב. האם בימים אחרים, בלעדי המבצע,  הייתם משלמים יותר בעבור רכישה של שני מוצרים? אם התשובה לכך חיובית, כנראה שכדאי לנצל את המבצע הזה. מכיוון שממילא התכוונתם לרכוש יחידת מוצר אחת, אתם צריכים את זה, וזה ברשימה. המבצע נותן לכם עוד מוצר בחצי המחיר. בשבוע הבא, או בעוד שבועיים שוב תזדקקו למוצר הזה, ושוב תצטרכו ממילא לרכוש אחד נוסף. מה קורה אם אתם גרים לבד, ומדובר ברכישה של כמות גדולה של מוצרים בהנחה? עדיין זה שווה לכם, אז קניתם כמות מהמוצר הזה שתספיק לכם לשלושה ואפילו ארבעה חודשים.  אם הבחנתם שיש מוצר שאתם ממילא קונים ממנו בשוטף ופתאום יש מבצע על המוצר הזה ומחירו נמוך לפרק זמן מוגבל, אל תהססו לרכוש כמות של יחידות רבות מהמוצר הזה. קנו סטוק. ישנו סוג של סבון נוזלי שאני תמיד קונה במחיר של 20 שקלים, באחד הימים הבחנתי שיש מבצע 10 שקלים למכל. מייד קניתי 8 יחידות ב 80 שקלים, וכך בעצם הרווחתי חסכון של 80 שקלים. לאחר שבוע הבחנתי שהמחיר חזר ל 20 שקלים ליחידה.

תנו פרסים קטנים לעצמכם. אין המטרה שלנו כאן היא להיות סגפנים, ולהתאפק. אין הכוונה להיות בדיאטה של מוצרים, ובקמצנות. לא, זה ממש לא זה. אבל אם תתנהל נכון עם הכסף, יישאר לך יותר ממנו לדברים החשובים באמת. מומלץ שתתנו פרס קטן לעצמכם כמו קפה טוב בבית קפה שאתם אוהבים, או תרכשו חולצה חדשה. מי שמרגיש כל הזמן שהוא חי בצמצום ומוותר על ההנאות הקטנות של החיים, גם לא נהנה מהחיים. פרגנו לעצמכם את הפינוקים הקטנים שבחיים.

השוואת מחירים יכולה להסתיים בהבדל במשמעותי במחיר שאנו משלמים. כיום קל מאוד לבצע חיפוש באינטרנט ולהשוות מחירים. כאשר אתה מתכוון לרכוש מוצר כלשהו שמחירו המשוער עולה על 200 שקלים, כדאי שלא תרוץ אל החנות הקרובה לביתך, אלא תבצע קודם כל בדיקה וחיפוש באינטרנט. קל מאוד להשוות מחירים דרך אתר זאפ, ולגלות היכן ניתן להשיג את הדיל הטוב ביותר בעבור המוצר אותו אתה מתכוון לרכוש.

עשה לך הרגל טוב לבדוק את החשבון בסופרמרקט, עבור בעיניך על החשבון. כמה פעמים גיליתי שגיאות בחשבון, והחזירו לי עשרות שקלים.