רעיונות לחסוך כסף | איך לחסוך, חלק א

אנשים תמיד מנסים לחסוך כסף, בעיקר בכלכלה של היום. לא משנה מהי הסיבה לחיסכון, ומהי מטרת החיסכון, בשורות הבאות שתקראו תגלו דרכים מקוריות וטובות לחסוך. כשזה מגיע לחיסכון עליכם להתאזר בסבלנות. המשמעות של הדברים היא שאתם צריכים לקבל את זה שזה לוקח זמן לחסוך.

המחירים הגבוהים ויוקר המחיה, מחייבים להיות זהירים יותר בכל מה שקשור לכסף. הבעיה היא שבזמן שהמשכנתה, המכונית ושאר ההוצאות החודשיות, משולמות, נותר מעט מאוד כסף לשים בצד ליום סגריר. לחסוך כסף זה לא כל כך קשה, רק עניין של לימוד כל האופציות ולהיות יצירתיים. כאשר תתחילו לחסוך אתם לא תוכלו להפסיק, למעשה זה יהפוך להרגל אצלכם, ותהפכו את זה לחלק בלתי נפרד מחייכם. חסכון מעניק לכם רשת ביטחון לזמנים קשים. חסכונות מאפשרים לכם להגשים חלומות, בשעה שאתם חוסך כסף למטרה ספציפית. זה לעולם לא מאוחר להתחיל לחסוך, וזה לא משנה בן כמה אתה. תקבע במוחך שעכשיו הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל לבנות את עתידך.

חסוך כסף במתנות לחגים - הטיפ הזה עשוי לסייע במיוחד למשפחות גדולות, אבל כל אדם יימצא את עצמו מרוויח מיישום הדרך הזאת לחסכון. מדינת ישראל מבורכת בחגים ומועדים לרוב, יש לנו את ראש השנה, ואחר כך סוכות, יש את חג החנוכה, טו בשבט, פורים, חג פסח, יום העצמאות, ל''ג בעומר ושבועות. ואם נוסיף לזה ציון של מועדים כמו יום המשפחה, יום האהבה הבינלאומי, ט''ו באב, יום האישה...נגלה שהרשימה אינסופית. אף על פי שזה כיף לקנות לאחרים ולקבל מאחרים, זה עלול לעלות לך ביוקר. עשה הסכם עם בני משפחתך שתמשיך לקנות לילדים מתנות אך עבור המבוגרים תתקזז. מה זה אומר להתקזז? המשמעות היא שאתה לא צריך להביא להם מתנות בחגי ישראל השונים, והם לא צריכים להביא לך מתנות בחגים. לגבי אלה שאין לך עמם הסכם תביא איתך משהו קטן לחג. כך הילדים לא יתאכזבו ואתה לא תבזבז את כספך. אתה יכול להביא איתך עוגה שאפית במו ידיך או עוגיות. יש מתנה יפה שכל מארח שמח לקבל, וזה די זול להכין אותה. כולם אוהבים דברים מתוצרת בית. למד איך להכין ריבה ביתית, קונפיטורה טבעית מפירות. אפשר להכין לפי פירות העונה, למשל מרקחת תותים, משמש, שזיפים או חבושים. ההכנה לא מסובכת, וזה יוצא לך די זול. המארחים שלכם יהיו אסירי תודה. אנשים מעריכים משהו שהכנתם בעצמכם, זה כאילו שטרחתם במיוחד עבורם.

חסוך כסף קנה במכירות חיסול - זוהי שיטה מצוינת לחסוך בהוצאות. צריך קצת לחפש, אבל החיפוש הזה בהחלט שווה לך כסף טוב. זקוק למיטה חדשה, מסך טלוויזיה, מחשב, תנור, אופניים ? הדרך הטובה ביותר היא לחפש את המוצרים הללו במכירות חיסול. אפשר להשיג גם פריטי לבוש יפים ואפנתיים במכירות חיסול. דרך נוספת להשיג פריטים שונים במחירי מציאה, היא לחפש אותם בחנות המכס. ניתן למצוא מגוון רחב של פריטים המוצעים בשיטה של מכירה פומבית. לפעמים אפשר להשיג מציאות יוצאות מן הכלל, ולחסוך הרבה מאוד כסף. באופן הזה אתה משלם רק חלק מהמחיר שהיית משלם אילו רכשת בחנות רגילה.

חסוך כסף על ידי קנייה בחנויות עודפים - מה הן חנויות עודפים? כאשר בחנויות הרגילות נותר מלאי, מעבירים אותו אל חנויות עודפים. ברבות מהחנויות הללו ניתן למצוא מוצרים איכותיים במצב יוצא מן הכלל. אפשר גם למצוא מותגים. קיימות לא מעט עסקאות טובות וצריך קצת להסתובב כדי למצוא אותן. יש לי ידידה טובה שכל הזמן רוכשת בגדים בחנויות עודפים. היא משיגה בגדי מותגים במחירים מצחיקים, וחוזרת הביתה עם ערימות של בגדים. היא אמרה לי שכל הבגדים הללו, הם במחיר של פריט לבוש אחד בחנות רגילה. היא קונה עבורה, עבור בעלה, ועבור ילדיה.  בשעה שהורים לילדים אחרים משקיעים אלפי שקלים בפריטי לבוש אפנתיים, הילדים שלה לובשים את אותם המותגים לבית הספר, אבל במחיר של מאות שקלים בלבד.

חסוך כסף עם קופונים
אולי אתה מאלה שצוחקים כאשר הם רואים מישהו שולף את הקופונים שלו בסופרמרקט או במסעדה. אבל האמת היא ששימוש בקופונים יכול לחסוך לך אלפי שקלים בשנה. ישנם קופונים לשימוש בסופרמרקט, במסעדות, בתי קפה, מספרות, ומה לא? תשים לב שאלה שמגיעים בלי הקופונים משלמים יותר, כך שהמבצע הזה בהחלט שווה לך. זה לא מאמץ גדול לשלוף את הקופון ולבקש את ההנחה שמגיעה לך. אין בזה שום בושה, אחרי הכול בעל העסק הביע את נכונותו להשתתף במבצע הקופונים הזה, והוא בהחלט עומד מאחורי זה, ומחויב לזה. שימוש בקופונים הוא צרכנות נבונה, וזה חוסך לך כסף.